Siyaset
Malatya Time
@timemalatya

"Malatya Time siz değerli Malatyalı okurlara gerçek bir internet haber sitesi keyfi sunmak amacıyla yeni hali ile yayında"


Belediyenin Önü YEDİEMİN Parkı Gibi ...

HABER MERKEZİ-MALATYA TİME

31 Mart seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkan Adaylığı kesinleşen Selahattin Gürkan'ın “Ateşten Gömlek” dediği görevi başladı. Devrim gibi kararları peş peşe alan Büyükşehir Belediye Başkanının son icraatı Malatya Büyükşehir Belediye Binasının önünü Yediemin parkına çevirdi.

Göreve gelmeden önce herkesin merakla beklediği icraatlarına başlayan Büyükşehir belediye Başkanı Selahattin Gürkan adeta ezberleri bozmaya devam ediyor. İlk icraat olarak birçok daire başkanlığını, bazı müdürlükleri kapatan Gürkan, huzur hakkı olarak bilinen ve vatandaşın çok ta bilmediği avanta ödenekleri sıfırlayarak, yılların kurulu düzenini alt üst etti. Bilindiği gibi bazı müdürler, meclis üyeleri, yardımcılar gibi isimler, belediyenin şirketleri üzerinden yönetim kuruluna dâhil edilerek, huzur hakkı denilen ödenekler alıyordu.

1002_215

HER AY MAAŞIN DIŞINDA BİR NEVİ AVANTA...

 Makam araçları, şoför, odacı, sekreter, koruma gibi imkânlar ile yıllardır müdürlük veya daire başkanlığında bulunan kişilere maaşlarının dışında Belediyeye ait şirketler yani ( BİT) üzerinden huzur hakkı adı altında ekstra ücretler ödeniyordu. Bu ödenekleri, araçları, konforu tek tek lağveden Gürkan'a kamuoyundan çok büyük destek gelirken, Malatya'da adeta deprem etkisi oluşturdu. Partinin bu olup bitene nasıl baktığı merak edilirken, büyük bir sessizliğin olduğu da gözlerden kaçmadı.

1003_169

YEDİEMİN PARKI GİBİ...

Malatya Büyükşehir Belediye binası önünde yüzlerce değişik tip ve markada araçları gören vatandaşlar fotoğraf çekme yarışına girdiler. İlk defa belediyeye ait bu kadar aracı bir arada gören vatandaşların benzetmesi de ilgi çekti. “Yediemin Parkı” . Genelde icralık, mahkemelik olan araçların emniyet tarafından çekildiği parkı andıran bu görüntünün ilk kez yaşanması dikkatlerden kaçmadı. Göreve geldiği günden itibaren sarsıcı kararlar alan Başkan Gürkan, bütün belediye araçlarının bir merkezde toplanacağı, gerekli olduğu durumda imza karşılığı, kilometresi, yakıtı yazılarak göreve çıkması kararı alındı. Bu durum vatandaş tarafından olumlu karşılansa da çalışanlar tarafından hizmetleri aksatacağı yorumları yapılıyor. Milletvekilleri, Ak Parti teşkilatının sadece sessizce izlediği gelişmelere, muhalefetin de yorum getirmemesi dikkat çekiyor. Önümüzdeki günlerde Başkan Selahattin Gürkan'ın sürpriz kararlara daha imza atacağı bekleniyor.

Bilinen tek şey Malatya Büyükşehir Belediyesinin şimdilik Yediemin parkına dönmüş olması. Şehreminine yediemin geldi.

1004_84

 



YORUMLAR

  1. hamza

    23.04.2019 17:13:13

    yorum yazan tamer beye bir soru sormak istiyorum, belediyede çalışan ve işleyişi bilen birisi olduğunu söylüyorsun ve birde iddian var' meşaleye tahsis edilen belediye imkanlarından'bahsediyorsun,şimdi sana soruyorum,kutsalların ve inandığın değerler adına senden rica ediyorum ,,bu imkan ne ise dürstce yazarmısın başka bir ifadeyle bir daha sorayım,yarın ahirette,bu iddiandan dolayı sorguya maruz kaldığın zaman acaba nasıl bir cevap vereceksin,bunu hiç düşündünmü

  2. Tamer

    23.04.2019 15:38:16

    Malatya belediyesinin eski bir personeli olarak o saltanatı yakından biliyorum,israfa yakından şahidim. Meşaleye tahsis edilen belediye imkanlarının tanığıyım. Selahattin başkana güveniyor, yaptıklarını sonuna kadar destekliyoruz

  3. Tamer

    23.04.2019 15:36:45

    Belediyenin önünün YediEmin Parkına dönmesinin müsebbibi Selahattin Gürkan değil; boş yere belediyeye bu kadar aracı kiralık alıp israf cumhuriyeti kuranlardır. Kıytırık şube müdürleri dahil bütün ensesi kalınla makam aracına alıştığı için;saltanatlar bozulduğundan hop oturup hop kalkıyorlar.

  4. Mustafa

    23.04.2019 13:06:04

    Buyuksehir belediyesinin arkasindaki buyuk olan sehrin yeni meydani olmalidir..cevreyolu tarafina bir kavsak yapilarak inonu caddesiyle cevreyolu ve meydanin baglantisi olusturulmalidir.meydanin alti mutlaka otopark olmalidir zira alan buyuk ve kullanisli..sumer lisesi alani kutuphane olacak.sanat sokagi belediye kutuphane ve meydanin da yapilmasiyla marka bir alan olusturulabilir.

  5. Murat aslan

    23.04.2019 01:34:31

    Milletin kanini emmisler normal bi araba gunde 200 litre mazot yakiyormus helal olsun baskanim takdir ediliyorsunuz millet ekmek bulamıyor bunlar siyasi güç ayağına daglara asfalt döktüler ALLAH sizden razı olsun ALLAH yar yardımcınız olsun INSALLAH

  6. Selim malatyalı

    23.04.2019 00:23:29

    Büyükşehir,Yeşilyurt ve Battalgazi belediyelerinin kendi bünyelerinde yeterince iş makineleri var ilken!!!Bu kadar makine parkları neden kiralanmış???Keser döner sap döner.gün gelir hesap döner.sayın başkan bu gereksiz kiralama işlerini iptal ederek en akılcı işleri yaptı.iptal ile tazminatmı ödemesi gerekiyor?ödesin.en azından beş yıl boyunca belediye soyulmaktan kurtulur.

  7. Hacı

    22.04.2019 23:55:48

    Sanırım sizde çalışmamayı devrim sayıyorsunuz. Vurdum duymaz harcamalara karşıyız. Belediyenin arabası ike kahveye gidenleri çok gördüm ve şikayet ettim ama Duyduğum kadarı ile arabasızlıktan Zabıta olaylara yetişemiyor. Pazar günleri ekmek büfeleri kapatıldı. Belediye ekmeği alanlar fırınların insafına bırakıldı. Sadece gördüklerim. Sırf biletleri engelleyeceğim diyerek insanları hizmetlerden mahrum bırakmamak lazım.

  8. Deniz toprak

    22.04.2019 22:20:45

    Araç gerece yazık, yatıyor orda mallar. Milletin arabasını yatırıyor çalışanların maaşlarını veriyorlar ama hizmet yok. Bu muydu %70’in beklediği sayın Gürkan. Bence artık hizmet başlamalı 20 gün oldu giden Malatya’dan gidiyor...

  9. Bu iş yerinde grev var...

    22.04.2019 21:27:55

    Bende resme bakınca belediye personelinin acaba greve mi gitti diye düşünüyorum...Eğer bu doğruysa selahattin gürkanıñ işi zor

  10. Nedim

    22.04.2019 21:22:25

    İş makinaları orada yatınca mutlu mu oluyorsunuz onu anlamadım. Millet iş bekliyor hizmet bekliyor. Bu araçların diyelim ihalesi iptal oldu peki o kadar tazminatı siz mi ödeyeceksiniz? Ve en önemlisi yeniden ihale yapılırsa yüksek bir fiyatla yine Battalgazideki gibi .. ...... firmasına mı verilecek?

  11. Çetin toprak

    22.04.2019 21:19:37

    Inaniyorumki kalıcı olur. Bu kadar borca bu bile az diyorum.

  12. Operasyon başladı

    22.04.2019 21:19:25

    Belediyenin bu kadar aracı var ken neden kiralama yapıldı. Kiralama hangi firmalardan yapıldı. Belediyede halen görevde olan görevliler ile bir bağlantı var mı...