İLAÇ ZEHİRLENMELERİNDE ANTİDEPRESANLAR İLK SIRADA YER ALIYOR

Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Cengiz Yakıncı, en çok ilaç zehirlenmelerinin antidepresan ilaçlardan kaynaklandığını söyledi.
Yakıncı, son 5 yılda Turgut Özal Tıp Merkezi'ne gelen 201 ilaç zehirlenmesi vakası üzerinde inceleme yaptıklarını kaydederek, “Çalışmalarımızda özellikle hangi yaş grubundan daha çok ilaç zehirlenmesi geldiğini araştırdık. 1-5 yaş arası grup, en büyük risk grubu olarak önümüze çıkıyor. Yüzde 65-70 civarında 1-5 yaş grubu çocuklar ilaç zehirlenmesinde Turgut Özal Tıp Merkezi'ne gelmiş. Daha az oranda da ergenlik yaş grubunda geliyor” dedi.
İlaç zehirlenmelerinde antidepresan ilaçların ilk sırada yer aldığını ifade eden Yakıncı, şöyle konuştu:“1-5 yaş çocuklarda yaşanan ilaç zehirlenmelerinin nedeni kazayla olan zehirlenmeler. Ama yüzde 20 oranında ergenlik çağında olan zehirlenmeler, intihardan kaynaklanıyor. Bu 201 zehirlenme içinde en sık hangi ilaçla zehirlenme gerçekleşiyor diye araştırdık. Araştırmalarımıza göre antidepresan ilaçlar birinci sırada yer alıyor. Klasik veride şuana kadar en çok zehirlenmeler, en çok kullanılan ağrı kesici ve ateş düşürücü ilaçlarda gerçekleşiyordu. Ama rastladığımız bulgu antidepresan ilaçları gösterdi. Yani toplumun psikiyatrik durumunda bir problem var. Bu nedenle antidepresan ilaçları çok kullanıyor sonucunu elde ettik.”
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- Malatya'nın Hekimhan İlçesindeki Yama Dağı'na Mevsimin İlk Kar Yağışı Düştü
- Akçadağ'da Eşini Dört Çocuğunun Gözü Önünde Silahla Vuran Şüpheli Tutuklandı
- Bilgin Akbal'ın 2019 Mavi Vatan Yazısı Libya Onayı ve Yeni Yasa Tasarısıyla Yeniden Gündemde
- Malatyalı Depremzede Adliye Personeli Orhan Çelebi Kazada Hayatını Kaybetti
- Malatya'da Mantar Üretim Tesisleri Mercek Altına Alındı: Tesislerde Hastalık Çıktı mı?
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN


Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.