Kentte bir ilk!

Eski adıyla Ziraat Okulu olarak bilinen Malatya Fırat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, kentte bir ilke imza atarak güneş enerjisi ile elektrik üretimine başlayacak.
HABER MERKEZİ-MALATYA
Okul, Tarım, Hayvancılık, Gıda, Yiyecek ve İçecek alanlarında eğitim öğretime ve üretim faaliyetlerini sürdüren Malatya Fırat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, sulama nedeniyle gelen yüksek elektirik faturalarından kurtulmak için okul bünyesinde Güneş Enerjisi Santrali (GES) kurmak için harekete geçti.
OKUL MÜDÜRÜ PROJE HAKKINDA İLGİLER VERDİ
Okul idarecileri hazırlanan proje ile Elektirik dağıtım şirketine başvurusunu yaptı. Projeye onay verilmesi halinde ise elektirik enerjisi üretimine başlayacaklarını anlatan Okul Müdürü Şükrü Doğan, “Bizler de özellikle yaz aylarında mevcut arazilerimizin sulama işlerinin başlaması ile okulumuza gelen yüksek elektrik faturalarımızı nasıl düşürebiliriz diyerek yola çıktık. Okulumuza, Güneş Enerjisi Santrali (GES) kazandırarak fayda sağlayacağımızı düşündük. GES için gerekli malzemeleri okulumuz imkânları ile temin ederek Fırat Elektrik Dağıtım Bölge Müdürlüğüne müracaatımızı yaparak GES projemizin onaylanmasını bekledik. Projemizin onaylanması ile GES imalatını okulumuza ait pansiyon çatısında gerçekleştirerek Malatya’da bir ilke imza attık. Şu an sadece Fırat Elektrik Dağıtım Bölge Müdürlüğünün geçici ve kesin kabulünü bekliyoruz. Bu gerçekleştikten sonra elektrik üretimimiz başlayacaktır. Bu şekilde yapacağımız çalışmalarla bize duyulan güvene layık olmaya çalışacağız” diye konuştu.
Okul, Tarım, Hayvancılık, Gıda, Yiyecek ve İçecek alanlarında eğitim öğretime ve üretim faaliyetlerini sürdüren Malatya Fırat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, sulama nedeniyle gelen yüksek elektirik faturalarından kurtulmak için okul bünyesinde Güneş Enerjisi Santrali (GES) kurmak için harekete geçti.
OKUL MÜDÜRÜ PROJE HAKKINDA İLGİLER VERDİ
Okul idarecileri hazırlanan proje ile Elektirik dağıtım şirketine başvurusunu yaptı. Projeye onay verilmesi halinde ise elektirik enerjisi üretimine başlayacaklarını anlatan Okul Müdürü Şükrü Doğan, “Bizler de özellikle yaz aylarında mevcut arazilerimizin sulama işlerinin başlaması ile okulumuza gelen yüksek elektrik faturalarımızı nasıl düşürebiliriz diyerek yola çıktık. Okulumuza, Güneş Enerjisi Santrali (GES) kazandırarak fayda sağlayacağımızı düşündük. GES için gerekli malzemeleri okulumuz imkânları ile temin ederek Fırat Elektrik Dağıtım Bölge Müdürlüğüne müracaatımızı yaparak GES projemizin onaylanmasını bekledik. Projemizin onaylanması ile GES imalatını okulumuza ait pansiyon çatısında gerçekleştirerek Malatya’da bir ilke imza attık. Şu an sadece Fırat Elektrik Dağıtım Bölge Müdürlüğünün geçici ve kesin kabulünü bekliyoruz. Bu gerçekleştikten sonra elektrik üretimimiz başlayacaktır. Bu şekilde yapacağımız çalışmalarla bize duyulan güvene layık olmaya çalışacağız” diye konuştu.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- Deprem Sonrası Zor Günler Geçiren Malatya Esnafının Tahliye ve Kira Sorunu Masaya Yatırıldı
- 26.06.2026 Tarihi İçin Nikâh Dairesinde Yoğunluk Yaşandı
- Aşure Programında Yetim Aileler İçin Destek Çağrısı Yapıldı
- Malatya'da Saman Yüklü Tırdan Geriye Hurda Yığını Kaldı
- Malatya'da Binlerce Uyuşturucu Hap Ele Geçirildi: Şüpheliler Serbest Kaldı
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN


Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.