Murat ÇETİN
@timemalatya

"Malatya Time siz değerli Malatyalı okurlara gerçek bir internet haber sitesi keyfi sunmak amacıyla yeni hali ile yayında"

BABAYİĞİT VAR MI?..

Murat Çetin yazdı...

 

SESLİ MAKALE 

 

Aylardır konuşulan bir dernek var Malatya'da. Neden konuşulur? Ne iş yapar? Üyelik şartları nelerdir? Mahiyetini pek bilmediğim bu dernek; Meşale Derneği'dir. Bu güne kadar merak edip araştırıp soruşturmadım ama artık yeri geldi sanırım. Çünkü, büyük bir siyasi kitlenin arkasında olduğu belirtilen bu dernekle ilgili tafsilatlı bir yazı yazmak istiyorum. Sebep mi dersiniz? İşte sebeplerimden sadece ikisi: Dernek, mensupları sayesinde çeşitli kurumlarda hala söz sahibiymiş. Basit bir iş için bile bu derneğin onayı gerekiyormuş. Bütün bunların bir dedikodudan ibaret olduğunu ümit ederek, dernek yetkililerine sesleniyorum. En azından birinizle yüz yüze gelip, aklıma takılan soruları yöneltip, cevaplarını burada yayınlamak isterim. Var mı böyle bir babayiğit…

***

MESUT PARLAK İLE İLGİLİ TESPİTLERİM…

İstanbul Üniversitesi eski rektörü Prof. Dr. Mesut Parlak ile geçtiğimiz hafta gerçekleştirdiğim röportaj sonrası kendisiyle ilgili tespitlerimdir:

  • Malatya'ya ve siyasetine çok “hakim”.
  • Desteklediği partiyi dahi eleştirebilecek kadar objektif bir “duruşu” var.
  • Her sosyal demokrat, din ile mesafelidir” tezine muhalif “müstesna” bir örnek..
  • Essahtan Malatyalı” bir profil çiziyor
  • Bir annenin evladının üstüne titrediği gibi Malatya Eğitim Vakfı'nın üstüne “titriyor”.
  • Malatya Eğitim Vakfı onun hassasiyeti ve “kırmızı” çizgisi.

***

“KAÇAK SARAY” DİYORSUN DA “KAÇAK OTEL”DEN NE HABER?

Saygıdeğer hocamız Mesut Parlak ile gerçekleştirdiğimiz röportaj esnasında, CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Malatya milletvekili Veli Ağbaba'yı da sordum. Veli Ağbaba'yla ilgili saygıdeğer hocama bir dokundum, bin ah işittim.Seçim zamanlarında kendisini “Cesur yürek” diye tasvir eden Ağbaba, bakalım bu iddialara ne cevap verecek?

Malum olduğu üzere Veli Ağbaba, “Alevilik” inancına sahip biri. (Bu sözden herhangi bir ayrımcılık yapmaya çalıştığımın çıkarılmasını istemem. Sadece durum tespiti benim amacım) CHP'nin Malatya'da teşkilatında Alevilerin çoğunlukta olmasının müsebbibi olarak Veli Ağbaba gösteriliyor. İşin inanç tarafını bir kenara bırakırsak, sayın Ağbaba'nın oteliyle ilgili merak ettiğim bir “Kaçak otel” iddiası var. Eğer kaçak otel iddiası doğru ise 80 milyon vatandaşımızın “hakkı” yenmiştir.

Mevzu “Alevilik” ve “Kaçak otel”e gelince aklıma takılan bir hususu da belirtmek isterim. Toplumumuzun büyük bir çoğunluğu tarafından bilinen bir Alevi geleneğinde “Cem” ibadeti vardır. Cem ibadetine, katil, hırsız, yolsuz ve nefsine düşkün kimseler giremez. Bunu Alevilerin meşhur dedelerinden olan “Şah Hatayi” şu şekilde dile getirmiştir:

Erenler cemine her can giremez

Şah'a kanber gibi kul olmayınca

Her kanberim diyen kanber olamaz

Edep ile erken yol olmayınca

 

Cemlerde eşitlenme şeklinde bir ritüel de var. Cem evine girildikten sonra rızalık almakla devam eder. Alevi inancına göre “Hakk” insanlara “Bana kul hakkıyla gelmeyin, kendi oluşturduğunuz haksızlıkları kendi aranızda halledin!” demiştir. Her şeyden önce cemi yürütecek olan dede kendisinin cemi yürütebilmesi için ceme katılanlardan “rızalık” alır. Üç defa sorarak  “Benden razı mısınız, cemi yürütmemi kabul ediyor musunuz?” şeklinde orada bulunanlara sorar ve “Razıyız” cevabından sonra dede cemi başlatır.

Şimdi gelelim bir tespite ve soruya: Sayın Ağbaba, hemen her konuşmasında Cumhurbaşkanlığı'nın Beştepe'deki Külliyesi için “Kaçak saray” kelimelerini kullanıyor. İddiaya göre “Kaçak otel” sahibi. Eğer iddia doğruysa Veli Ağbaba uzunca bir süredir Cem ibadetine “giremiyor” olmalı.

Bakalım “Cesur yürek” cem ibadetine girip giremediğini açıklayabilecek mi?

 

BENCE, TANITIM GÜNLERİNİN İPİ ÇEKİLDİ

Malatya'mızın tanıtımıyla ilgili çeşitli organizasyonlar yapılıyor. Hal böyle olunca görevim icabı hemen hepsine katılıp gözlemlerde bulunuyorum. Bugünkü yazımda da Malatya Tanıtım Günleri'yle ilgili tespitlerimi aktarmak isterim:

  • Malatya tanıtım(!) günlerinde, Malatyalı olmayanlara Malatya tanıtılmıyor. Çünkü gelmiyorlar.
  • Bu tanıtım(!) günlerinden Malatyalıların bile haberi olmadı. Malatyalı olmayanlar nasıl haberdar olup da gelsin?
  • Protokol konuşması çok ve yersiz bir şekilde uzadı
  • Kahraman ordumuz, Suriye'de Barış Pınarı Harekatı'nı icra ediyor. Yüzlerce terörist etkisiz hale getirilirken, şehit ve yaralılarımız da oluyor. O şehitler sanki Malatya Tanıtım Gününü organize edenlerin umurunda değilmiş gibiydi. Hatta, sanatçılar türkü söylemek için sıraya girmiş, bangır bangır sanatlarını (!) icra ediyordu.
  • Katılım az olduğu gibi, stantlarda “ruhsuzluk” hakimdi.
  • En kalabalık ve rağbet gören tek yer “Pütürge” standıydı.
  • En sessiz ve sakin olanı “Kale” standıydı. Ayakta uyuyup otel parası vermeyen biri vardı orada.
  • Hasıl-ı kelam: “MASTÖB”cüler ve “MADEF”cilerin kalpleri ayrı ayrıydı. Hal böyle olunca da ne “sinerji” vardı. Ne de “başarılı” bir program vardı ortada.

Bugünden sonra Malatya Tanıtım Günleri, tarihte kaldı bence… 

***

1_402

ÇINAR'A BİR TEŞEKKÜR DAHA…

Yeşilyurt Belediye Başkanı sayın Mehmet Çınar, Malatya Tanıtım Günleri'nde çok aktifti. Resmen çıkarma yapmıştı. İstanbul'daki birçok gazete ve televizyonu ziyaret ederek artı puan almaya devam etti. Malatya Time ailesini de unutmayıp ziyaretiyle bizi memnun etti. Teşekkürler Mehmet Çınar…

***

EN AZINDAN TUVALET KONUSUNDA KOPYA ÇEKİN!..

Malatya Tanıtım Günleri'nde abdest almak veya ihtiyaç gidermek için tuvalete giden bir “başkanımız” var mı acaba? “Nereden çıktı bu tuvalet muhabbeti?” diyenleri duyar gibiyim ama en azından bunun kopyası çekilsin istiyorum. İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan Sağlık A.Ş'nin yaptırdığı “tuvaletler”i görünce yukarıdaki sözler aklımdan geçti. Çünkü, her tarafından hijyen ve sağlık fışkıran bu tuvaletleri Malatya'da da görmek istiyorum. İnsanımız bu olumlu muameleyi hak ediyor. Kendinize has bir hizmet anlayışınız var. Hepsine saygılıyım ama şu tuvalet meselesinde İstanbul'dan kopya çekerseniz hiç de fena olmaz.

***

LALELİ BABA'YI BİLİR MİSİNİZ?..

Tuvalet meselesi”ne aklı takılanlar için kıssadan hisse bir hikayeyi aktarmak isterim. Çünkü def-i hacet, önemli bir konu.

İstanbul'da Beyazıt ile Aksaray arasında bulunan yere Osmanlı Padişahlarından Sultan 3. Mustafa bir cami inşaatı başlatır. O semtte Laleli Baba namında bir pir-i fanî vardır. Bu zat sürekli yakasında taşıdığı lale ve sırtındaki lale işlemeli cüppesi sebebiyle “Laleli Baba” ismini almıştır. O günden bugüne kadar, Laleli Baba'yla ilgili hayli ilginç olay rivayet edilmiştir.

Sultan 3. Mustafa, hem cami inşaatını denetlemek, hem de Valide Sultan tarafından övülen Laleli Baba'yı ziyaret etmek ister. Laleli Baba'ya, Padişah'ın kendisini ziyaret edeceği haberi ulaştırılır. O da buyur eder. Padişah, Laleli Baba'nın sohbetinden ziyadesiyle memnun kalmıştır. İçinde, bu zatla daha sık görüşme arzusu uyanır. Ayrılacağı sırada “Efendi hazretleri, bu dünyada en güzel şey nedir?” şeklinde bir soru sorar.

Laleli Baba, “Bu dünyada en değerli şey, yiyip içtikten sonra sıkıntısız biçimde def-i hacetini (tuvaletini) yapabilmektir" der.

Laleli Baba'nın bu cevabı hükümdarı rahatsız etmiştir. Hikmetli sözleriyle başta kendisini sonra da herkesi etkileyen bir zata bu cevabı pek yakıştıramayan Padişah, maiyetiyle beraber saraya döner. Padişah ayrılırken gönlünden geçirdikleri Laleli Baba'ya malum olmuştur. "Yakında görürüz, demek illâ bu sıkıntıyı yaşaman lazım" anlamında tebessüm eder Laleli Baba.

Ertesi gün padişah, şiddetli bir kabızlığa yakalanmış, birkaç gün bu hastalıkla perişan olmuştur. Odasına bir hekim girip, diğer hekim çıkmaktadır. Ancak bir türlü rahatsızlığından kurtulamaz padişah. Büyük ıztırap çeken padişah, nihayetinde rahatsızlığının sebebini bulur. Bu hâlin Şeyh Efendi'nin sözüne itirazdan dolayı başına geldiğini anlayarak, Laleli Baba'nın yanında alır soluğu. Hata ettiğini söyleyerek Laleli Baba'dan himmet bekler. Laleli Baba "Karşılığında ne vereceksiniz?" diye sorar. “Bu semtte yaptırdığım camiyi, sana hibe edeyim” der. "Yetmez" diye itiraz eder Laleli Baba. Sultan Mustafa daha birçok şey sıralar. Laleli baba hiç birini kabul etmez. Sonunda, "Bu halden kurtulursun ama, karşılığında saltanatı isterim.” der Laleli Baba. Sancılar içinde kıvranan Padişahın başka çaresi yoktur. Bir an önce ıztırabından kurtulmak istemektedir. “Tamam, o da senin olsun" dedi.

Laleli Baba dua ederek, padişahın sırtını sıvazlar ve "Haydi git Allah'ın izniyle kurtulacaksın" der.

Saraya varan Padişah gerçekten de çektiği ıztıraptan kurtulmuş iyileşmiştir. Fakat saltanat da elden gitmiştir. Saltanatı teslim etmek üzere maiyetiyle tekrar gelir Laleli Baba'nın yanına.

Padişah'ın gerekli dersi aldığını gören Laleli Baba, "Bir saltanat ki bir def-i hacete değişiliyor, öylesine ucuz bir saltanat bize lazım değil. Bize caminin adı yeter" der. Sultan 3. Mustafa da yaptırdığı camiye Laleli Baba'nın ismini verir. Zamanla semt de aynı isimle anılmaya başlar. Dar-ı Bekâ'ya irtihalinden sonra Laleli Baba, kendisi için Laleli Camii avlusunda yapılan türbeye defnedilir. Türbe, daha sonra 1957 yılında, Kemal Paşa Camii'nin bahçesine nakledilmiştir.


Selam ve dua ile…

Fieamnillah



YORUMLAR

  1. Turan

    16.10.2019 21:33:58

    Selahattin Gürkan meşale ile uzaktan yakından alakası olan herkesi görevden aldı. Öyle başkan müdür değil şef bile bırakmadı. Bu nasıl bir güç anlamadım. Muhtemelen içi onları dışı bizi yakıyor. Tabi benim kanaatim bu konuda düşene bir tekme daha vurmak. Çünkü her cemaat ve tarikat ileride tehlike olabilir.

  2. Abdulvahap Karatepe

    16.10.2019 03:27:37

    Mehmet Birben Eğer öyle idiyse, sen niye aralarındaydın. Söylediklerinin hiçbiri doğru değil. ' Allah haddi aşan yalancıları sevmez.' (Mü'min : 28) Onlar, yıllardır İslam davası uğruna mücadele ettiler, bedel ödediler. Buna Allah cc şahittir. ' Onlar (Mü'minler) kınayıcıların kınamasından korkmazlar.' (Maide: 54) Onlar hiçbir zaman Şiaya yakın olmadılar, sadece, mezheplerin müslümanlar arasında ayrışma sebebi olmaması için gayret göstermişlerdir. 'Eğer doğru sözlülerden iseniz delilinizi getirin.' (Neml: 64)

  3. Mehmet Birben

    15.10.2019 21:00:59

    Murat çım, ben o dernek ile 2000 yılına kadar beraberdim, o dernek Mezhep tanımayan Şia ile arası baya iyi olan, dernek Yöneticilerinin Ticaretlerine kalabalık kasıp ciro genişliklerine merdivendir. Kimlerle görüşme gerekir, Tabiki dernek üye yönetim listesinde olmayan Asıl Gölge Yöneticilerle.. Kimler olduğunu yazmayayım.. Tel. İm sende var..

  4. Sami

    15.10.2019 16:56:47

    Murat bey senin yazılarina ve tarafsızlığına inanıyorum..meşale derneğini bilmeyen sadece kulaktan duyma dedikodularla karalayan ahireti hesabı kitapı söylediği heryalanın alet olduğu hersözün birde hesabı oldugunu unutanlar var malesef...sen direk dernek başkanıyla zeki şengözle bunlar enüst kişiler rahatca görüşüp konuşup herşeyi öğrenebilirsin..bu yapınin kırmızı kaplıkitabı yok saklısı yok hergün dernek binasının girişinde rahatca oturup konuşuyorlar..yanında elestirebilirsin vs...tek gayeleri insanlığın imarı ve ıslahıdır Allahım rızasını umarak hareket ederler..kökümü islami dayanışmadır

  5. muhammed

    15.10.2019 11:07:12

    15 temmuz sürecini fırsata çevirdiler. Dönemin valisi ve iki atlısı(vedat- sinan) ile iyi ilişkiler içerisindeydiler. Örneğin SYD vakıflarındaki uzantılarının ihbar ettiği kişileri suçlu- suşsuz ayırımı yapılmaksızın, kendilerine muhalif olan herkesi talimatla damgalanarak görevden aldırdılar.Sosyal yardımlaşma şu an onların elinde.Bazı personeller meşale derneğiyle içli dışlı. Tabi haftada bir Parti teşkilatını da tevaf ediyorlar. Güzel bir düzen kurmuşlar.Murat bey Seyretmeye devam! Hani sözünüz vardı SYD skandalını takip edecektiniz.

  6. hamza

    15.10.2019 10:12:31

    murat bey yazılarınızı genellikle takip ediyorum ve beğeniyorum,meşaleyle ilgili girişiniz galiba size ait değil zira çok amatörce olmuş,gazetecilikte ne zamandır röportaj için haber kaynağı haberciden randevu talep eder olmuş acaba,karşı tarafınfikrini ve çalışmalarını sevmeyebilirsiniz ama meslek gereği adil ve tarafsız olmanız ve saygı duymanız gerekir diye düşünüyorum,yazınızı merakla bekliyorum,birilerinin gazına gelmeden Allah rızası için doğrular neyse onu yazınsaygılar

  7. Aklı-Evvel

    15.10.2019 10:03:45

    Murat bey, seni meşaleci sanan Aklı-Evveller var. Bu adamlar Allah’dan korkmazsa seni FETÖcü bile ilan edecekler. Zaten Malatya’da bir kurum, sahte hesaplarla troller pardon tetikçiler ordusu kurmuş işine gelmeyene bu gibi isimlerle algı oluşturmaya Çalışıyorlar. Asıl FETÖcü ve Meşaleci kendileri ama bunu gizliyorlar

  8. Mert

    14.10.2019 22:23:02

    Murat bey başlık ve giriş yakışmamış size. Hatta komik olmuş. Derneğin başkanını yönetimini arayın röportaj yapın. Ne yani bir telefonla ulaşmak çok mu zor. Bana başlığınız ve girişiniz garip geldi. gazeteciyim diyen biri arar randevu alır röportajını yapar. Anlamadım niye böyle acemi bir yazı yazdınız. Laleli baba güzeldi.

  9. Saliha

    14.10.2019 22:14:02

    Kamu kurumlarında meşalenin onay vermediği hiç kimse müdür koltuğuna oturamıyor. Yapılanması fetoculer gibi hatta daha tehlikeliler.

  10. Saliha

    14.10.2019 22:11:59

    Malatya günlerinin isminin tanitmama günleri olarak değiştirilse yeri var. Çünkü malatyadan gelen esnaf sayısı çok az. Gelenlerde tabiri caizse zir zibil satmakta. Sattıkları o kayısıları ben sire pazarında hiç görmedim. Yemek deseniz o facia allah aşkına satılan hangi yemek malatyanin di. Yer olarak çok uzak . Keşke metroya veya metrobüse yakın bir yerde olsa idi ya tüyap yada cnrexpo.

  11. Meliha Kahraman

    14.10.2019 19:24:42

    Sayın Çetin Beyin sözlerini görüşlerine katılıyorum Ben Mersin'de Malatyalılar derneğinin 10 yıl yönetim kurulu üyesi olarak bir bayan olarak da İlkim yaptığı hizmetlerden dolayı eleştiri hakkını görüyorum bir davulcu tutup da çaldır mayla Malatya günü tanıtımı olmaz eleştiriler gidenler eleştirileri haklı olarak yapıyorlar Malatya büyük Malatya'nın adı da büyüktür ama davranışlar uygulamalar küçük memeli Malatya yakışır olmalı

  12. Kadir

    14.10.2019 18:40:30

    Meşale hakkında pek bilgim yok diyorsanız ancak size gülerim. Eminim hiçbir babayiğide ihtiyacınız da yok, yazın sizden babayiğidini mi bulacaksınız.. kanıt yok ne yapayım diyorsunuz? Haklısınız... yapacak bişey yok..

  13. Yaşar Aslanboğa

    14.10.2019 17:32:18

    Malatya valisi, Hakan Kahtalı ve Ahmet Çakır teşrif etmediler Murat bey, bunları neden yamadınız?

  14. Mehmet Sinan Özdemir

    14.10.2019 15:33:55

    İsimlerini değiştirdiler Murat bey çınarın ordaki jamer li binalarında ki tabela isimlerini değiştirdiler

  15. Adil ÇAKIL

    14.10.2019 15:33:21

    Bence sizin Mesut hocanın röportajında kaçırdığınız iki rektör var. Biri Baykarabulut, diğeri ise Hilmioğlu. Okkalı bir röportaj olmuştu, tebrik ederim...

  16. Toprak

    14.10.2019 12:59:24

    Meşale dedin hocam malatyaninin derin devleti.

  17. belediye başkanlarından cevap

    14.10.2019 12:20:46

    malatyanın en büyük sorunu tuvalettir. her tuvaletin yanına mutlaka engelli tuvaletleri yapılması gerekir. lütfen Yeşilyurt Battalgazi ve büyükşehir belediye yetkilileri artık bu sorunu gündeminize alınız. ve buradan cevap veriniz. çok kötü yakalandınız.hiç çalışmadığınız yerden çıktı.sizden dev projeler istemiyoruz. tuvaleti gelen insanların bu sorununa çözüm bulun yeter.

  18. Adem

    14.10.2019 12:19:13

    Fayda maliyet analizi yapılmayan her iş problemlidir. Malatya Tanıtım Günleri için harcanan paraya yazık. Sadece stand parası olarak düşünmeyin. Oraya resmi görevle giden kişilere ödenen giderlerin hesabı bellidir. Faydası kaç kuruş onu hesaplayın. 10 yıl önce bu etkinlik iyiydi sosyal medyanın herşeyin önünde olduğu günümüzde bir hastag kadar etkisi yok maalesef. Yaygın medyada haber bile olmadı.

  19. helal sana murat paşa

    14.10.2019 12:15:15

    helal sana murat çetin paşa. seni merak ediyorum. helal olsun mangal gibi yürek var. konu malatya olunca hiçbir şeyden çekinmiyorsun. 5 yıldızlı otel ruhsatı alırken ya da basit bir işyeri ruhsatı alırken 40 tane şey soruluyor. ancak büyükşehir olacak bir yere adam sormaz mı ilinizde umumi tuvalet var mı..ya da kaç tane diye

  20. başkanlara iş çıktı ...

    14.10.2019 12:11:42

    büyükşehir; Yeşilyurt ve Battalgazi belediye başkanları acilen toplantı yapmaları lazım. konu tuvalet. yav koca şehir de gece gideceğin tuvalet yok.engelli tuvaletlerini unutmayın. her parkta en azından bir tuvalet yapsın. en çok tuvalet yapan belediye başkanı en temiz en çalışkan belediye başkanıdır. Tuvaletlerin işletmesini de ihtiyaç sahibi insanlara verin. onlarda evlerine ekmek götürsün.

  21. Ahmet

    14.10.2019 12:11:17

    Ben sıradan bir vatandaş olarak çevremde hep duymuşumdur belediyeye girecek kişi meşale derneği ile haşır neşir olmalı diye buda çok güçlü referanslar anlamına geliyor hal böyleyken tespitler doğru gibi ama bakalım kimin gücü yetecek bu düzeni bozmaya... Bahsettiğiniz CESUR YÜREK birşey yapamaz mı?

  22. Adem

    14.10.2019 12:11:14

    Meşale Derneği tek gayesi İslamî çalışma olan birkaç hakiki müslümanın kurduğu iskami bir sivil toplum kuruluşudur. Zamanla her organizma gibi fikriyatında değişim gösterse de özü bellidir. İsmi üzerinden rant sağlamaya yönelik çabalarla kirli gösterilse de yeri yurdu fikri Zikir bellidir. Tek yanlışı siyasete bulaşmasıdır. Bir babayiğit olarak her türlü bilgiyi vermeye hazırım.

  23. 5 numara bir yazı

    14.10.2019 11:15:03

    koca malatya büyükşehir ama yatsı namazından sonra gidecek bir tuvalet yok. eskiden gece insanlar küçük tuvaletini yapmak için bakırcılar pazarına gidiyordu. sanıyorum dükkanlar kapanınca içeri giriş olmayınca insanlar bulduğu karanlık yerde ihtiyacını gideriyordur. gece umumi tuvaleti olmayan tek şehir...

  24. Tamer

    14.10.2019 10:42:22

    İlk önce meşale konusuna eğilecek,bu derneği mercek altına alacak, altından FETÖ benzeri kokular gelen bu yapılanmaya karşı bir araştırma yapacak bir babayiğite ihtiyaç vardı. O babayiğit çıkmış görünüyor.İnşallah sorularınıza cevap verecek babayiğitte çıkar.

  25. Tarık

    14.10.2019 10:36:08

    Mehmet Çınar'ı ve ekibini kutluyorum. Canla başla çalışıyorlar. Bu anlamda her yerde Yeşilyurt'u Malatya'yı en iyi şekilde temsil ediyorlar.

  26. Süleyman Han

    14.10.2019 10:35:14

    Bugüne kadar hep ithal yönetici istemiyoruz dedik. Veli Ağbaba nereli ya da nerede Malatya için ne gibi önerileri var. Biz de merak ettik şimdi kaçak otelden ne haber Allah aşkına?

  27. Gürkan

    14.10.2019 10:33:17

    Başta Yeni Caminin tuvaletleri olmak üzere Malatya'da tuvalet kültürü yok! Çok basit gibi gelen bu konu sağlığın en başında gelir. Bağırsak problemi olan bir insan her yerde kullanamıyor tuvaletleri. Bu da günü olumsuz etkilemeye yetiyor. Hijyende ne kadar geride olduğumuzu görmek için sadece Yeni Camii tuvaletlerine bakarsak yeterli. Bu yazı belki öncü olur.

  28. Gülperi

    14.10.2019 10:30:41

    Bu ülke 15 Temmuz yıl dönümünü bile çalıp söyleyen sanatçılarla kutladı. O kadar verdiğimiz şehide rağmen sene-i devriyelerinde ruhuna bir dua edecekleri yerde surda şu sanatçı çıkacak diye ilanlar verilmedi mi? Şimdi sıradan gördükleri bir harekat için -sözüm onlara- neden çalıp oynamasınlar ki? Ağaç dersem çık vatan dersem çıkma mantığında insanlar oldukça daha çok çalıp söyleyenlere tempo tutarız.

  29. Ali

    14.10.2019 10:27:33

    Malatya tanıtım günleri yeni bitti. Sıcağı sıcağına gözlemleriniz ilgi çekiyor. Malatya'yı temsil eden etkinliklerin daha iyi planlanıp programlanması gerekiyor.

  30. Hikmet

    14.10.2019 10:26:41

    yazı çok iddialı kaleminize sağlık. Var mı öyle babayiğit merak ediyorum. Bakalım gelen yorumlar nasıl olacak. Veli Ağbaba'nın kendi parti mensuplarından eleştiri alması onun başarısızlığını yeterince ortaya koyuyor. Bence size mutlaka ulaşır bu yazıdan sonra diye düşünüyorum

  31. Mustafa

    14.10.2019 10:06:53

    Yazılarınızdan takip edebildiğim kadarıyla Mehmet Çınar Bașkan hizmet konusunda dinamik ve heyecanlı..Aynī hassasiyeti Melekbaba Mahallesi nde de görmek isteriz..Veli Ağbaba da iyi ses çıkıyor ama hizmeti Malatya ya pek de dokunmuyor..Reklam jenerigi cesur yürek sloganı bana göre çok itici..Oteli yıllardir kapalı..halka hizmet yerine ticari faaliyetleri düșunuyor galiba!!

YORUM YAZ

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>