dore okulları
    9693.46
  • BTC
    63810.518$

Karlık dağlarında eşgın gezisi (1)

11 Mayıs 2023, Perşembe 16:05

Porga’nın Karlık dağlarına yaptığımız “Eşgın” gezisinin ilk önce fotoğraflarının yayınına başlıyoruz. Daha sonra da inşallah videolarını yayınlayacağız.
Öncelikle size kötü bir haberim var: Maalesef Karlık dağlarında bu yıl eşgın yoktu.

Neden?

Rehberimiz, Porga’nın Salkonak Muhtarı Abuzer Doğan’ın dediğine göre, deprem dağları ve eşgını da olumsuz etkilemiş. Ne kadar doğru bilmiyorum. Bir iddiaya göre de 1 yıl oluyormuş 1 yıl olmuyormuş. Ama sebep ne olursa olsun, bu yıl Karlık dağlarında Eşgın’dan eser yok. Bütün sahayı taramamıza rağmen zor zor 15 adet bulabildik. Mantar (göbelek) hiç yoktu.

Sabah erkenden yola çıktık. Salkonak Köyünde rehberimiz Muhtar Abuzer abi bizi karşıladı. Stabilize yolları takip ederek, Karlık dağlarının eteklerine vardık. Önce kuvvetli bir kahvaltı yapmalıydık. Kar suyundan, doğal ateşte, yöresel ürünlerden oluşan güzel bir kahvaltı yaptık. Çünkü yolumuz uzun ve zorluydu. Benim diyen dağcılar bile bu parkuru zor tamamlar. Nerdeyse 2.400 rakıma kadar ulaştık.

Bu yıl yoğun yağmur yağışına rağmen pek az rastladık eşgına… Fakat doğa canlanmış, yeşil rengi bu yıl daha bir başka görüntüye bürünmüş. Çiçekler, rengârenk, laleler bütün dağları kuşatmış… Karlık dağlarının zirvesinden kopup gelen kar sularının oluşturduğu dere gürül gürül akıyor.

Yorulduk fakat zevkli bir gezi yaptık. Eşgın çok azdı ama moralimiz yerindeydi. Karlık dağlarının havası, yeşili bizi adeta bir kere daha büyüledi. Moral depolayıp enkaz altındaki yıkık Malatya’ya tekrar döndük.

Unutulmaz bir gezi rehberliği yapan Salkonak Muhtarı Abuzer Doğan’a teşekkür ederiz.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.